Σώμα -Μνήμη-Πόλη

jΤην Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012, στις 7 μ.μ., στο Θόλο και στο Αμφιθέατρο «Γιάννης Κορδάτος» του παραλιακού συγκροτήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Βόλο, πραγματοποιήθηκε, από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, η Ημερίδα με τίτλο «Σώμα-Μνήμη-Πόλη».

Η Ημερίδα συμπεριλάμβανε παραστασιακό δρώμενο, ανάπτυξη του σκεπτικού, της διαδικασίας και των συμπερασμάτων του ερευνητικού-εκπαιδευτικού προγράμματος «Χορός και Εκπαίδευση», προβολή σχετικού ντοκιμαντέρ των Γιάννη Στρατουδάκη και Νατάσας Καρακατσάνη και συζήτηση με τους συντελεστές του έργου και το κοινό.

Το ερευνητικό έργο «Χορός και Εκπαίδευση», υλοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, στο Βόλο, από τον Οκτώβρη του 2011 έως τον Σεπτέμβρη του 2012 και βασίζεται στη συστηματική μελέτη και κατανόηση της κίνησης και του χορού, ως ένα ουσιαστικό μέσον έκφρασης, αισθητικής καλλιέργειας και εκπαίδευσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα βιωματικό και συγχρόνως θεωρητικό πρόγραμμα, σύλληψη της Λέκτορος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και επιστημονικής υπευθύνου του έργου, Μαρίας Τσουβαλά, με τη συμμετοχή 25 φοιτητριών του Τμήματος και την καλλιτεχνική συμβολή της Νατάσας Καρακατσάνη και του Γιάννη Στρατουδάκη.

Η ερευνητική διαδικασία είχε ως στόχο να ανακαλύψουν οι φοιτήτριες με τι τρόπο μπορεί να επηρεάσει η συμβολική έννοια «χώρος» την κινητική και εκφραστική τους ικανότητα και να ευαισθητοποιηθούν σε σχέση με τον ιστορικό και κοινωνικο-πολιτισμικό ρόλο, που διαδραματίζει ο χώρος στην τέχνη, στη ζωή και στη μάθηση. Εκτός από την θεωρητική και πρακτική προετοιμασία στην Αίθουσα Χορού του Πανεπιστημίου, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις και βιωματικές δράσεις σε διάφορα σημεία της πόλης του Βόλου, τα οποία επιλέχθηκαν μέσα από την ιστορική, κοινωνική, πολιτισμική και αρχιτεκτονική τους σημασία. (Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο,  Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Τσαλαπάτα, Εργοστάσιο Βαμβακουργίας Βόλου, Καπνοβιομηχανία Ματσάγγου, Κίτρινη Αποθήκη, παλιό Νεκροταφείο Βόλου, οικισμός Ρομά στην Νεάπολη κ.ά.). Τα σημεία αυτά οριοθέτησαν μια διαδρομή, όπου οι φοιτήτριες εμπνεύστηκαν από ιστορικές μνήμες και αισθητηριακές εμπειρίες για να δημιουργήσουν ατομικές και ομαδικές δράσεις με μοναδικό μέσον την κίνηση του σώματος.