Στις 2 Μαρτίου του 2015, σε μια συνέντευξη που είχα πάρει από τον Γιώργο Δεπόλλα για το fmag, τον ρώτησα για το πρόβλημα της μη εύρεσης δουλειάς του στο διαδίκτυο (εκτός ελαχίστων μεμονωμένων φωτογραφιών), με δεδομένο το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει από νέους φωτογράφους και μελετητές της φωτογραφίας. Μου είχε απαντήσει ως εξής: «Η αλήθεια είναι μία, ότι έχω ακόμα κάποιους ενδοιασμούς για το πώς παρουσιάζεται η φωτογραφία στο διαδίκτυο κι εγώ ασφαλώς την προτιμώ τυπωμένη. Εδώ και μερικά χρόνια είχα μια σοβαρή πρόταση από σημαντικό φορέα για μια μεγάλη αναδρομική μου έκθεση, αλλά, δυστυχώς, λόγω των γνωστών συνθηκών έχει αναβληθεί δυο φορές. Ελπίζω, αν κάποια στιγμή γίνει, να ακολουθήσει η δημιουργία του προσωπικού μου site.»

Η έκθεση ακόμη δεν έχει πραγματοποιηθεί, αλλά, ευτυχώς, εδώ και μερικούς μήνες το site του Γιώργου Δεπόλλα είναι διαθέσιμο σε όλους όσους ενδιαφέρονται για την προσωπική διαδρομή του ιστορικού Έλληνα φωτογράφου και τη φωτογραφία γενικότερα, στη διεύθυνση www.yiorgosdepollas.com.

Πάνω σε λιτό ανθρακί φόντο με λευκά γράμματα, η φωτογραφία ενός ιδιόρρυθμου βαρκάρη-οδηγού που αναμένει τους επισκέπτες υποσχόμενος ξενάγηση σε έναν διαφορετικό κόσμο, μας προετοιμάζει για τη συνέχεια. Με τη χαρακτηριστική άνεση του Γιώργου Δεπόλλα να εκφράζεται αποκλειστικά φωτογραφικά, χωρίς τη βοήθεια γραπτού λόγου, η φωτογραφία σκιαγραφεί το περιεχόμενο της δουλειάς του: αυτοπορτρέτο, περιέργεια, αμφισβήτηση, χιούμορ, ειρωνεία.

Το βιογραφικό του, δίγλωσσο, σε γραπτό αλλά και φωτογραφικό λόγο που αρθρώνεται με μια σειρά πορτρέτων και αυτοπορτρέτων του από τα πρώτα χρόνια της ζωής του μέχρι σήμερα, επιβεβαιώνει τα παραπάνω. Η ανάρτηση του ντοκιμαντέρ «Ο ξένος», στο πεδίο «Film», βοηθά τον επισκέπτη να προσθέσει ένα ακόμη κομμάτι στο παζλ της πληθωρικής προσωπικότητας του φωτογράφου.

Η δουλειά του, χωρισμένη σε δύο κατηγορίες με τους χαρακτηρισμούς «Δημιουργική Φωτογραφία» και «Ταξιδιωτική Φωτογραφία», που αφορούν την προσωπική και επαγγελματική του φωτογραφία αντίστοιχα, τις οποίες υπηρέτησε ταυτόχρονα με μια αξιοθαύμαστη ισορροπία, είναι δομημένη λειτουργικά και παρουσιασμένη με έναν ρετρό  θα μπορούσαμε να πούμε τρόπο: Οι φωτογραφίες εμφανίζονται σε μικρό μέγεθος και συχνά μέσα σε πλαίσιο. Το σημαντικό στην προσωπική του δουλειά (Δημιουργική Φωτογραφία), είναι ότι ο φωτογράφος έχει επιλέξει να αναρτήσει όχι μόνο τις διάσημες εργασίες του, αλλά και πρώιμες, πειραματικές καθώς και άγνωστες στο κοινό σειρές, δίνοντάς μας την ευκαιρία να κατανοήσουμε την πορεία του στο φωτογραφικό χώρο και τις ανησυχίες του στο πέρασμα του χρόνου.Τα σετ «Στην παραλία», «Άσυλο», «Ανέκδοτα ντοκουμέντα», «Δεκατρείς παράξενοι θάνατοι» κ.ά. είναι τοποθετημένα ανάμεσα στα υπόλοιπα, ανάλογα με τη χρονολογία κατά την οποία υλοποιήθηκαν. Ίσως κάποιος άλλος να επέλεγε να αναρτήσει στην ιστοσελίδα του μόνο κάποιες από τις προσωπικές και πιο επιτυχημένες δουλειές του για ευνόητους λόγους, αλλά ευτυχώς για εμάς ο Γιώργος Δεπόλλας δεν έχει τέτοιου είδους ανασφάλειες. 
Τα κείμενα που συνοδεύουν τις φωτογραφίες είναι σύντομα και περιεκτικά, με καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα, αφήνοντας την αφήγηση του εκάστοτε θέματος στις εικόνες. Ταυτόχρονα, σε ένα ξεχωριστό πεδίο με τίτλο «Κείμενα & Συνεντεύξεις», μπορεί κανείς να βρει συνεντεύξεις και κείμενα του Γιώργου Δεπόλλα, κείμενα επιμέλειας και κριτικές για τη δουλειά του από σημαντικούς ανθρώπους του χώρου, όπως ο Ηρακλής Παπαϊωάννου, ο Κωστής Αντωνιάδης, η Αλεξάνδρα Μόσχοβη και άλλοι. Η συγκέντρωση όλων αυτών των κειμένων σε ψηφιακή μορφή και στον ίδιο χώρο, είναι πολύ χρήσιμη καθώς τα περισσότερα βρίσκονται σε προλόγους εκδόσεων, καταλόγους εκθέσεων και περιοδικά που είναι δύσκολο ή αδύνατο να βρεθούν σήμερα.

Τέλος, στο πεδίο «Βιβλία» μπορεί να βρει κανείς τις δουλειές από τη δημιουργική και την ταξιδιωτική φωτογραφία, που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα.

Η σκηνοθετική ιδιότητα του Γιώργου Δεπόλλα, υπήρξε καταλυτική στη διαμόρφωση της φωτογραφικής του γλώσσας και σε συνδυασμό με την αισθητική του, την κριτική ματιά και την έντονή του προσωπικότητα, του έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό φωτογραφικό έργο, το οποίο καταφέρνει με τρόπο μοναδικό να θίξει και να σχολιάσει θεωρητικά ζητήματα της φωτογραφίας με εικονικό λόγο.

Χρησιμοποιώντας την ιδιότητα του σκηνοθέτη, ο Γιώργος Δεπόλλας έχει πραγματοποιήσει και την καλλιτεχνική επιμέλεια της ιστοσελίδας του. Ενός χώρου, που αποτελεί πλέον κομμάτι του ψηφιακού φωτογραφικού αρχείου της Ελλάδας και είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτό.

Νατάσα Καρακατσάνη